چشم زخم و باطل کردن آن
نوشته شده توسط : نقره جات

یکی از اموری که در ازمن ة کهن از رواج خیلی زیادی برخوردار بوده و خیلی مورد دقت مردم قرار می گرفته طلسم و طلسم میباشد که حالا هم در بین مردم ما دیده می گردد و خیلیی از مردم اثرات آن را در زندگی خویش مشاهده می نمایند و به دنبال علاج آن استند. به عنوان مثال گاهی پادشاهد کینه بین زن و شوهر یا ایجاد محبت بین دو بشر غریبه یا ایجاد کینه بین دو دوست می باشدیم. همینطور اصطلاح بدچشمی، چشم جراحت و چشم خوردن هم اصطلاحی میباشد که امروزه در بین مردم ما زیاد شنیده می گردد و به آن معتقد میباشدند و برای دفع آن همت می نمایند.


در قرآن و سوره بقره به مس أله وجود طلسم و تعلیم آن به یاری دو فرشته الهی به اسم هاروت و ماروت در داستانی اشاره گشته هست. آنچه از تحلیل همین داستان در می یابیم همین میباشد که جادو و سحر قابل تعلیم و آموزش میباشد و کارکردهای خیلیی دارد و می تواند مثبت و یا منفی باشد. https://sharafonline.ir/evil-eye-voidance/

آدمیزاد از استعداد خاص و خارق العاده ای برخوردار هست که موجبات تصرفات فرامادی و فرا طبیعی را فراهم می آورد و همین استعداد را دارد که ابزارهای مادی را در امور فرامادی به کار گیرد. همینطور او می تواند از امور مادی مثل چشم برای امری معنوی مثل محبت و کینه بهره بموفقیت.

در داستان طلسم ساحران مصری و انقلابیه ایشان با حضرت موسی (علیه السلام) همان نکته را در می یابیم که جادو می تواند در چشم و تسخیر در آن باشد یعنی جادوگران فرعونی در چشم بنی اسرائیل نفوذ نموده و سبب وحشت ایشان می گردیدند، یعنی انسان می تواند در چشم آدمیزاد با اعمالی تسخیر کند و ت أثیرات آن را در جان و روحش ببیند.
امام صادق (ع): «در صورتی که نبش قبر برای شما میسر بود (و عامل مرگ ها را می دانستید) برای شما آشکار می شدکه ادله غالبا مرگ ها چشم جراحت میباشد » وهمچنین از پیامبر اکرم (ص) نقل گردیده هست: «که چشم جراحت مرد را در قبر وشتر را در دیگ قرار می دهد.» شاید بتوان یکی از مهمترین اثرات همان حرزبرای دفع چشم جراحت تجربه گشته هست.

از بین بردن چشم زخم

در روایات ساده ترین دستور برای رفع چشم evil eye جراحت خواندن سوره ناس و فلق است و حضرت محمد (ص) همین سوره ها را برای امام حسن و امام حسین علیهماالسلام به عنوان تعویذ قرائت میکردند.
از پیامبراکرم (ص) نقل گشته هست که فرمودند: هنگامی که یکی از شما آدمیزادی یا موجودی را ببیند که از آن خوشش آید بگوید: آ َم َنت ُ ب ِالله ِ و َ ص َل َّی الله ُع َل َی م ُح َم َّد ٍ و َ ا َل ِه تا چشم او به آن زیان نرساند.
از امام صادق (ع) روایت گشته هست: چنانچه شخصی از شما چیزی از داداشش او را متعجب ساخت سه بار بخواند : ماشاء الله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.
در بعضی روایات بیان می گردد که تکبیر بگویید تا ت أثیر چشم آسیب از بین برود و در امان باشید. همینطور برای باطل کردن چشم زخم سوره یس را نوشته و همراه داشته باشید.
حضرت رضا علیه السلام در پاسخ سوال راوی که پرسید آیا چشم آسیب واقعیت دارد ؟
امام بیان کردند: آری، هرگاه تو را چشم زنند، کف دستت را برابر صورتت قرار ده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین را قرائت کن و هر دو کف را به صورتت بکش. خداوند تو را از گزند آن حفظ می کند.

همان طریق در اروپای شرقی انجام می گردد. فقط کافی میباشد یک حتمه زغال را درظرف آبی بیندازید.
نیز چنین می توانید از سر یک چوب کبریت سوخته به کار گیری نمایید. غرق گشتن آن علامت ی مناسبی میباشد، در حالی که شناور گشتن آن می تواند علامت ی گرفتار گشتن انسان یا بچه به چشم جراحت باشد. به گفته ی بعضی ساده ترین نحوه برای معالجه چشم آسیب، آن می باشد که انسانی که خردسال را چشم زده او را لمس کند سنگهایی 





:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: